Good News


Väldigt vad internationell jag blivit, två rubrkier i rad :)

Träffade Dr Ruiz strax efter att jag skrivit inlägget igår. Kändes bra eftersom jag ville veta hur allvarlig en eventuell bortoperation av skruvarna faktiskt är. Han fattade inget när jag sa att sjukgymnasten trodde att det var det bästa för mig. Efter att han hade undersökt mig kunde han "bara" konstatera att min smärta kommer från inflammerade muskelfästen och legament. Vilket han tror ska försvinna efter att jag ätit mina nya tabletter han skrivit ut nu. Den här gången blev det två långverkade preparat. En tablett som ska tas mot muskelspänning och en som är infalmmationshämmande. Snacka om lättnad när jag fick veta att en ny operatin INTE är aktuell

Nu är jag nyss inkommen från en härlig stavgångspromenad x 2 i underbart solsken och härlig värme! Gäller ju att passa på att motionera när sjukgymnasterna håller sig inne för den andra träningen är inte så värst ansträngande.

Efter frukosten idag så stod det "träning" på schemat. Det blev 6 övningar med den grundläggande grundspänningen, 10 armhävningar och 5 knäböj - that's it! Reserande 40 minuterna gick åt till att bara lyssna så det var den timman och det träningstillfället. Satte mig därför på cykeln en stund för att få upp flåset lite innan det var dags för stretch eller töjning som vi säger här :)

Sedan blev det intag av bananbiffar och en härlig vila framför sjunde himlen så klart!

Nu väntar en härligt lååång och varm dusch - för det kan man faktiskt unna sig här till skillnad från hemma. ;) Lagom att jag precis hunnit torka mig innan det är dags för mat igen och sedan väntar en biltur som ska ta oss in till the big city Strängnäs - tjohooo!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0