Fullt hus


Sov lite dåligt natten mellan onsdagen och torsdagen. Muskeln på höger sida om ryggraden ville inte samarbeta... Jag fick kramp hur jag än låg och det kvittade vilket håll jag än stretchade åt för det gjorde bara ont på något annat ställe. Därför sov jag väldigt skömt på morgonen istället.

Vaknade och tittade på klockan 09.50 och fick nästan lite panik. B skulle komma och fika vid halv elva redan så det var bara att kliva upp ur sängen och hoppa i kläderna efer bästa förmåga. Allt tar ju som sagt var lite längre tid än vad man är van vid! Men jag hann med allt utom sockarna lagom till att B körde ner på grusplanen. Vi tog en fika i köket och pratade om allt mellan himmel och jord och när jag sedan frågade om vi skulle ta och krypa ner i varsin soffa istället så var B inte sen att tacka ja. Hon har ju även hon ont i ryggen vilket jag förstår med den tjocka magen! Blir nog bättre i april när den krymper lite ;)

Hann knappt merän landa i soffan innan telefonen ringde. Det var min kära svägerska och hon lät aningen stressad. Hon satt i skiten för hon skulle på möte och hade ingen barnvakt så hon undrade om hon kunde komma ut med Smulan en sväng till mig. Det handlade om högst ett par timmar bara så det sulle nog gå bra sa jag.

När B begav sig hemåt så mötte hon Smulan i dörren och de bytte av varann som på löpande band! Smulan hade inte varit här lång stund innan S ringde för hon hade inget speciellt för sig den här eftermiddagen heller så vi skulle hjälpas åt att laga lunch igen. Hon frågade om hon skulle köpa med sig något och när jag frågade smulan vad hon ville ha till lunch så fick jag McDonnalds till svar. Så fick det bli bestämde S och jag!

20 minuter senare levererade S maten och det uppskattades verkligen. Efter det hann vi med att spela Nalle Puh spelat, pärla på pärlplattor, måla och dega innan svägerskan kom tillbaka. Klockan tickade på och tillslut kom även min kära jobbarbästis F. Som tur var så hade hon med sig en stor almondy tårta så alla kunde stanna och fika.

Allt eftersom eftermiddagen fortlöpte och kvällen närmade sig droppade gästerna av en efter en och när det bara var F kvar så kom jag på att jag inte öppnat paketen än som hon hade med sig. Förstår inte varför alla ska ha presenter med sig. Kanske är så att mamma inte riktigt har koll på när jag egentligen föddes och nu äntligen tagit reda på sanningen. Den att jag är född ett halvår tidigare än i passet för jag har nästan fått mer presenter nu än jag brukar få på födelsedagen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0