Onsdagens Köttbullestädning


Hade bestämt med S i onsdags att vi skulle laga lunch ihop, passar perfekt nu när hon inte jobbat så mycket den här veckan - vad skulle jag göra utan henne och det dagliga korsordet!? På förmiddagen ringde även E och sa att hon hade vägarna förbi så jag bjöd in henne på lunch också. Hurtiga som vi är så gjorde vi egna köttbullar, potatismos från grunden och en äkta brunsås :) MUMMMMMA!

Efter maten kännde jag mig lite trött och tog rygg i soffan. Precis när jag lagt ner huvudet på kudden så fick vi syn på två pankisar som gick förbi på vägen och jag förstod direkt vilka de var och vart de var på väg. Det var våra grannar och de kom med raska steg mot mitt lilla hus så det var bara att resa sig upp igen och slå på kaffebryggaren.

När de gått husesyn kunde de konstatera att min käre sambo och jag jobbat hårt under renoveringen i sommras för det var knappt så att de kände igen sig. Eller jo det gjorde de allt - men mycket har förändrats också! De hade varit och handlat på förmiddagen och köpt med sig en bukett rosor till mig. "Vi stod och valde mellan tulpaner och rosor men sen tänkte vi att rosor - det är du allt värd!" Snällare och goare grannar får man leta efter!

På kvällen passade jag sedan på att nyttja en gång på presentkortet som jag fick förra veckan. Moster L kom hit på två sekunder så vi hjälptes åt att städa medans sambon jobbade över så när han kom hem doftade huset rengöringsmedel blandat med mat för även den var framdukad.

Jag ville ju göra snyggt i huset när jag visste att min kära jobbarkompis F - eller snarare jobbarbästis skulle komma hit dagen efter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0