Måndag igen - inga problem efter en toppen weekend!


Förra veckan gick sjukt fort, antar att det kändes så eftersom jag var på hemmaplan igen.
Onsdagen kom I hit och förgyllde min eftermiddag. Hon slutade till och med tidigare för att jag skulle slippa vara ensam hela dagen. "You go girl" eller hur är det man säger nu igen ;) Hon hade även med sig tre paket - vilken överraskning! Det första innehöll en bjällra, så att min älskade sambo hör när jag behöver hjälp. Det andra innehöll ett par örhängen, fina! Och det tredje innehöll världens underbaraste mjukisbyxor, lila!
I tänkte att det inte alltid känns så kul att ligga nerbäddad i sunkiga kläder så mjukisbyxorna piffar upp ordentligt och som pricken över i är det bara att ta på sig örhängena så känner jag mig riktigt fancy!

Torsdagen förgylldes även den av besök. Vid lunchtid kom S hit och vi lagade tillsammans lunch. Det blev lax med hemmagjord romröra - yummie! Till dessert bjöd S på fruktsallad med tre olika sorters glass till - snacka om att jag blir bortskämd. Hon hade även med sig superfina lila tulpaner som fortfarande lever i vasen. Helt otroligt! Lagom till desserten kom även min moster hit och gjorde oss sällskap. Hon hade med sig en orkidé och ett presentkort. "Presentkortet gäller 10 ggr eller fler för vissa göromål, som städning och vissa andra lättare saker." Hur bra är inte det då?! Men jag tror att jag redan utnyttjat fem av de gångerna i våras när hon var här och hjälpte oss i renoveringen!

På torsdag kväll kom mamma hit också. Sambon hade åkt till min pappa för att hjälpa honom med deras badrum så då passade hon på att åka till mig. Vi spelade alfapet och kikade lite TV, men när hon skulle hem sen så händet något konstigt. Jag skulle ta mig upp ur sängen för att följa henne till dörren, men allt bara låste sig. Det känndes som att min rygg gick av! Jag bara skrek rakt ut i luften och kunde inte hålla tillbaka tårarna som bara sprutade och jag trode att jag förstört något. Men morgonen därpå var allt som vanligt igen...

I fredags var jag inställd på att åka in till staden för att handla och se lite levande varelser, men E hade ingen bil så jag stannade hemma istället eftersom jag inte får köra själv än. Men det var nog tur att jag gjorde det för då kom mitt lilla kusinbarn och min moster på besök istället. Vi fikade, läste Mamma Mu och pärlade. Bra tidsfördriv! På kvällen kom sedan tjejkompisarna I, E och A-K på besök för att äta tacos och fira E som fyllde år i söndags - HURRA! Trodde att det var E vi skulle fira och ge presenter, men jag fick paket igen.
Fick en jättefin berlock till mitt pandora armband. Det var en resväska som klockrent symbolisrerar den nya resan jag nu påbörjat. Tack alla i "gänget" som så fyndigt gav mig den! Jag är väldigt tacksam för att ni kan komma ut till oss här ute på landet och umgås nu när jag mår som jag mår. Det är mycket lättare att vara hemma och kunna gå ifrån en stund och lägga mig om jag behöver det. Åker jag bort kan jag inte riktigt med att göra det... Så tack återigen! Tack även för att ni tog mod till er och bytte förband på såret tjejer - modigt gjort!

När det äntligen var lördag, vilket innebär att sambon är ledig och kan spendera hela dagen med mig ( om han nu vill förstås :) ) så ville jag åka in till staden för att handla. Går det så går det tänkte jag så vi åkte iväg. En timma och 45 minuter senare så va vi hemma igen men affären måste ha växt sen sist jag var där. Blev lite för mycket! På kvällen var det dags för besök igen! Nu kom S tillsammans med sin sambo den här gången. Vi åt och för första gången på väldigt länge så kunde jag sitta ner i soffan, ta en kaffe och spela spel - härligt! Allt går bara man använder sin fantasi lite och låter saker och ting ta lite längre tid än vad det i vanliga fall tar. Tack även till er som kom hit och slog ihjäl en kväll med oss! Känner mig mycket piggare när jag får lite annat att tänka på...

Igår gjorde även I comeback ut på landet och hjälpte mig att fylla frysen på bullar igen. Och bättre hjälp kan jag verligen inte få - hon är ju rena proffset. Alltså nya Janne Hedh :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0