Stadsrunda


Började dagen med att konstatera att vi behövde åka in till staden och köpa det sista inför morgondagen. Det är ju alla hjärtans dag då!!! Jag har sedan tidigare beställt två förstoringar på vår lilla vovve som svärmor och mamma skulle få. Men sedan tyckte jag allt att de är värda varsin blomma också som vi var inne och köpte idag.

Problemet är bara att när man åker in till Lidköping efter klockan 11 en lördag så kan man glömma att hitta parkering där man helst önskar stå. Så när vi kört runt ett tag och letat så konstaterade vi att det enda alternativ vi hade var att parkera vid kopparporten. Sagt och gjort, men ack så långt det var fram till Gloriosa därifrån. Det var dagens motion så medans jag stod och väntade på vår tur inne i blomsterbutiken så gick min käre sambo och hämtade bilen - TACK :)

Efter det blev det en vilopaus hos svärmor och svärfar för att sedan orka med att handla lite mat inför kvällen. Det var länge sedan jag såg så många handlande människor en lördag på ICA... När vi väl var klara där så passade vi även på att åka förbi min kära mor och far för att lämna över våra paket. Vi garderade oss och lämnade dom idag ifall min dagsform inte orkar det imorgon, man vet aldrig!

Väldresserad hund som vi har så bar hon in paketet med förstoringarna trippandes på tå, hur stolt som helst! Vi andra fick snällt gå bakom och lämna över blomman. Gullig som min mor är så lämnade även hon över en blomma då! Och en sak till gav hon oss, som är lite av en tradition i vår familj - en ask med geléhjärtan :)

Vi har så länge jag kan minnas firat denna dag i vår familj. Det är nästan den heligaste dagen på året. Jag kommer ihåg när jag var mindre att det inte var många av mina kompisar som firade denna dag på samma sätt. Jag tror att det är något som blivit hur stort som helst på bara de senaste 10 åren. Därför tycker jag att det är ännu roligare att vi alltid firat det i vår lilla familj :)

Och nu ska vi fortsätta firandet, tre-rätters står på menyn. Inväntar bara min kära hushållerska S som självklart ska hjälpa mig. Vi tänkte slå på stort och bjuda våra kära sambos på en middag de sent kommer att glömma ;)


Postat av: Sara

Det känns inte riktigt som att dom blev lika hänförda av chokladfondanten som vi bara eller?? :D

2010-02-14 @ 10:10:33
URL: http://sarasonic.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Mycket uppskattat, Freja ska få första parkett i Tv rummet.

2010-02-14 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0